sledujte nás na facebooku napište nám

Veterinární klinika Na Vyhlídce

pro psy, kočky a malá zvířata v zájmovém chovu

Suchý Vršek 2122/33, 158 00 Praha 5, tel. č.: 608 123 459

Ordinační hodiny: v pracovní dny 9 - 21 hod., o víkendech a svátcích 9 - 14 hod

Co dělat když

můj pes nebo kočka hodně pije, příp. močí

V případě, že pozorujete, že Váš pes nebo kočka začali hodně pít, a tedy i močit, je důležité co nejdříve vyhledat veterinární pomoc. Je velmi pravděpodobné, že Váš pes, případně kočka, trpí některým (méně či více závažným) onemocněním.

Může se jednat o celou škálu onemocnění, od „pouhého nastydnutí“, resp. zánětu močového měchýře, případně ledvin, až po závažnější onemocnění – u fen poměrně častý zánět dělohy v období přibližně 1-2 měsíce po hárání. Bez ohledu na věk zvířete se můžou vyskytnout závažná onemocnění, např. zánět jater a ledvin infekčního původu, který se může rozvinout až do jejich selhání, což může vést až k úhynu zvířete. Další příčinou mohou být hormonální onemocnění – mezi nejčastější patří cukrovka, dále například onemocnění štítné žlázy. Mezi méně časté, ale o to závažnější hormonální onemocnění projevující se zvýšeným příjmem tekutin a zvýšeným močením, patří onemocnění nadledvin (tzv. Cushingův syndrom/Addisonova nemoc), případně další onemocnění.

Pokud tedy pozorujete, že Vaše zvíře pije podstatně více vody než obvykle, je nejlepší co nejdříve vyhledat odbornou pomoc!

A jak nám můžete pomoci Vy – majitelé? Před návštěvou veterináře doporučujeme zjistit množství vypité vody (nejlépe změřit množství vypité vody za 24 hodin). Jestliže se jedná o fenečku, vybavte si, kdy naposledy hárala, resp. kdy dohárala. Velkou pomocí při řešení problému Vašeho zvířátka je také vzorek moči, odebraný v době cca 1-2 hodiny před návštěvou veterináře (zejména u koček je tímto snížen stres, který nastává při odběru vzorku moči v ordinaci). Doporučujeme nechat zvířeti hladovku (postačí 12 hodin) – v případě nutnosti odebrání krve na vyšetření.

Upozornění: NIKDY se nesnažte „vyřešit“ problém tak, že zvířeti snížíte množství vody!